دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1402 - 16:58
نویسنده از دغدغه‌اش نسبت به مشکلات نوجوانان گفت:

بهار کتاب ۳۴| «پلنگ زخمی» رمانی با سوژه‌ای خاص است

بهار کتاب ۳۴| «پلنگ زخمی» رمانی با سوژه‌ای خاص است
نویسنده رمان «پلنگ زخمی» با حضور در غرفه انتشارات کتابستان از دغدغه‌اش نسبت به مشکلات نوجوانان گفت.
کد خبر : 847967

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، تقی شجاعی نویسنده اهل زنجان است و با کتاب‌های «پلنگ زخمی» و «شریان» که توسط انتشارات کتابستان به چاپ رسیده در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

شجاعی در ارتباط با موضوع رمان اولش گفت: «کتاب پلنگ زخمی یک رمان نوجوان است که به موضوع بلوغ جنسی و انحرافات جنسی که در دوران نوجوانی در کمین نوجوانان است، می‌پردازد.»

او در ادامه به معرفی اثر تازه خود پرداخت: «کتاب شریان هم داستانی است که در بستر سفر پیاده‌روی اربعین رخ می‌دهد و ناخنکی به سبک زندگی و ساختار‌های اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد می‌زند.»

شجاعی با بیان دغدغه خود نسبت به نوجوانان و دوران حساس بلوغ آن‌ها به موضوع رمان پلنگ زخمی اشاره کرد و گفت: «من خودم معلم هستم و با نوجوانان زیادی در ارتباط هستم. این موضوعی بود که از نزدیک می‌دیدم و می‌دانستم دانش‌آموزان و نوجوانان مبتلا به زیادی وجود دارند. درواقع دغدغه‌ام این بود که به نوعی زبان نوجوانان باشم.»

او همچنین به بیان اهمیت این موضوع برای مربیان و خانواده‌ها پرداخت و گفت: «این کتاب با اینکه یک رمان نوجوان است، اما برای مربیان و والدین هم کتاب مفیدی محسوب می‌شود. به این دلیل که موضوع کتاب مربوط به حوزه‌ای است که معمولا مخاطبان نسبت به آن گارد دارند و وقتی اسم انحراف جنسی می‌آید، مخاطبان کمتر به سمت آن اثر می‌روند. در واقع من می‌خواستم تلنگری بزنم و دغدغه نوجوان امروز که واقعا دغدغه مهمی مخصوصا در جامعه امروز است را به رشته تحریر در بیاورم.»

او در ادامه به کتاب جدیدی که در دست نگارش دارد اشاره کرد و گفت: «با توجه به بازخورد‌های مثبت فراوان مخصوصا از سمت دانش‌آموزانم که نسبت به کتاب پلنگ زخمی دریافت کردم، امیدوارم بتوانم جلد‌های بعدی آن را هم با توجه به سایر چالش‌های نوجوانان بنویسم.»

گفتنی است رمان شریان در روز‌های ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران چاپ و در غرفه انتشارات کتابستان عرضه شده است. همچنین رمان پلنگ زخمی که نامزد جشنواره بیستم قلم زرین نیز شده بود، اکنون به چاپ دوم خود رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته